HET KAN DUS ALLEMAAL NOG ERGER: VIRTUELE INFLUENCERS

Wie gedacht heeft dat de terreur van de influencers de ‘top der redactionele ellende’ zou vertegenwoordigen…. Niet dus! De overtreffende trap is reeds onder ons: de virtuele influencer. We komen op het spoor van de volgende definitie: Een ‘virtuele influencer’ wordt gedefinieerd als een door de computer gegenereerde, fictief individu dat vaak gebruikt wordt voor marketingdoeleinden- specifieker, op sociale media gebaseerde strategieën. De virtuele influencer kan variëren van een onafhankelijk gecreëerde avatar tot een officiële persoonlijkheid voor het merk die een bedrijf vertegenwoordigd op verschillende aspecten in de digitale wereld. De op generatie Z-gerichte sociale media influencers Lil Miquela- die 2,9 miljoen Instagram-volgers heeft- en de Braziliaanse Lu Do Magalu met maar liefst 6,1 miljoen volgers. Deze virtuele mensen werkten samen met diverse merken, zoals Prada en Dior. Je kunt ze ook als een zegen beschouwen, want als ‘natuurlijke influencers’ zou ik me meer zorgen maken.

Meer E-news

GABOR (SCHOENEN) IN HANDEN VAN ARKLYZ
Het Zwitserse Arklyz heeft het schoenenmerk Gabor in haar portfolio opgenomen.  Gabor...
SPORTWEDSTRIJDEN OP OPENBARE WEG: KAN HET NOG WEL?
Vrijdag 17 oktober zal de boeken ingaan als een historische dag. De...
HEURITECH: PAARS EN LICHTGEEL BEPALENDE KLEUREN VOOR DE MODE VAN SS26
Het parijse forecasting bureau Heuritech heeft in haar SS26-trendanalyse paars uitgeroepen tot...