PRIMARK: ANTI-HELD

De CEO van Primark, George Weston, windt er in een interview met de Financial Times geen doekjes om; zelfs na een pandemie denkt hij er niet aan om met e-commerce aan de slag te gaan. Integendeel: Weston profileert zijn keten als een winkelbedrijf met fysieke retail pur sang. Afgezien van zijn overtuiging dat de koopwaar daar het beste tot z’n recht komt, meent hij ook dat e-commerce te veel marge zou kosten en ‘een van de vele verkopers van goedkopere spulletjes’ zou zijn. Hoewel Primark sinds de pandemie click&collect aanbiedt op een website, zal het niet overgaan tot een webshop. Click&collect zou zorgen voor een extra winkelomzet. Beetje vreemd is de stellingname van deze CEO wel; en tegendraads. Maar… het is altijd goed om ook oog voor deze ‘afwijkende’opinies te houden. De waarheid ligt namelijk pas op de finishstreep.

Meer E-news

VRIJBUITER AAN DE SLAG MET SPORT; SAMENWERKING MET EK RETAIL
Outdoorretailer Vrijbuiter start in Gouda en Zaandam een sportzone van ruim 500...
TWEE EURO PER PAKJE OM TOESTROOM AF TE REMMEN. DENKEN WE DAT ECHT?
Met een heffing van twee euro op elk klein pakketje dat Europa...
LIDL’S CRIVIT VOLGT PARKSIDE-AANPAK. U BENT BIJ DEZE WEER 'GEWAARSCHUWD' …
Lidl wil van zijn huismerk voor sportartikelen Crivit “het sterkste bewegingsmerk van...