WINKELS LOPEN NIET ALLEEN DOOR PERSONEELSTEKORT VEEL OMZET MIS

De retail klaagt over personeelstekorten, maar….
Wat als men bedenkt dat veel omzet gemist wordt als op bepaalde dagen of tijdelijk de winkel  dicht is. Ruim een derde van de klanten (36 procent) gaat ergens anders naartoe. Bij jongeren is dat 44 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Insights & Consultancy onder 1200 Nederlanders. 45 procent van de ondervraagden komt terug op een moment dat de winkel wel open is. 17 procent koopt online bij de winkel, als die mogelijkheid er is.
Als de retail daarom niet als een interessante plek ervaren wordt (ten opzichte van….?) dan is de ‘prijs’ van het dicht-zijn hoog. Zowel op de korte als de langere termijn.

Meer E-news

FOOTLOCKER’S REIMAGINED CONCEPT OOK IN HOOGCATHERIJNE UTRECHT
Foot Locker heeft een teleurstellend derde kwartaal van 2024 (eindigend op 2...
VELOFOLLIES 2025. BEURS VOOR DE ÉCHTE FIETSFAN
Van 17 tot 19 januari 2025 vindt in Kortrijk Xpo de 17de...
LUHTA SPORTSWEAR WINT ESG’S TRANSPARANCY AWARD 2024
Luhta Sportswear Company heeft afgelopen woensdag 11 december de internationale ESG Transparency...