VERKOOPVOLUMES BLIJVEN DALEN

Niet alleen de portemonnee van de consument biedt minder ruimte. Ook de productie en leveringen zorgen voor beperkingen. De verkoopvolumes in non-food daalden met 6,7 procent. Schoenenzaken zagen de omzet in oktober met bijna vijf procent teruglopen, in september groeiden zij nog met meer dan elf procent. Deels worden teruglopende verkoopvolumes nog met prijsverhogingen gecompenseerd. Die aanpak zien we op tal van punten terug. Echter ook daar ligt het antwoord niet. Het antwoord zou veel meer gezocht moeten worden in een hogere produktiviteit die vervolgens ook beloond wordt.

Meer E-news

AMSTERDAM DOET HET. HOE GEKKER, HOE…….
18 april j.l. is Amsterdam begonnen aan wederom een ‘bijzonder’ experiment. Het...
ALS INRICHTEN MET AI KAN, DAN BINNENKORT OOK STYLEN EN PASSEN MET AI?
Ikea voegt een nieuwe AI-tool aan zijn app toe. Gebruikers in België...
SCUVVERS. THROUGH-THE-LINE PRODUCT VOOR OUTDOOR-DOELGROEP
De Australiërs Joan en Stephen Prasser hebben hun product vanuit eigen ervaring...