DEICHMANN OP DE VINGERS GETIKT VOOR GREENWASHING

Het moederbedrijf van VanHaren had meer dan duizend producten als “duurzaam” geadverteerd, zonder die duurzaamheidsclaim te onderbouwen. De Duitse milieuorganisatie DUH schoot dit echter in het verkeerde keelgat toen het kon aantonen dat de geadverteerde schoenen geen enkel milieuvoordeel boden ten opzichte van concurrerende producten. Loze of geen milieubeloften en desondanks claimen is illegaal. 
Deichmann heeft, lopende het proces de claims echter al verwijderd; het bedrijf koos eieren voor z’n geld. De uitspraak geeft een duidelijk signaal af: wie duurzaamheid belooft, moet dat ook aantonen – al het andere is greenwashing. Dusss…
(Foto: Koliko.HR)

Meer E-news

GORE’S KIDSWEAR: WINTERJASSEN VOOR KINDEREN OP HUURBASIS
Met Gore-Tex Kidswear presenteert het bedrijf een nieuw concept: een huurmodel voor...
RE-COMMERCE VAN LEASEFIETSEN. PUUR B2B
Tja, we hadden het kunnen verwachten; de entree van de tweedehands leasefiets. ...
HIGHSNOBIETY BEPERKT ACTIVITEITEN; NIET LANGER ZELFSTANDIG ACTIEF ALS PRODUCENT
Highsnobiety lanceerde zijn e-commerce-activiteiten in 2019 met als doelstelling de geproduceerde redactionele...