RETAILERS MOETEN (OOK) MEDIABEDRIJF (WILLEN) ZIJN

Retailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. In een tijd waarin consumenten niet zomaar iets kopen, maar zich laten leiden door verhalen, ervaringen en merken met een ziel, wordt media de sleutel tot groei. Retailers beseffen (inmiddels) dat het beheersen van het verhaal rond/van het merk net zo krachtig is als het bezitten van de transactie. Media is geen bijzaak meer; het is de ruggengraat van moderne handel.
Na Unilever, Procter&Gamble, Starbucks en andere majors zie je – ondersteund door de opkomst van branded content en instore retailmedia- dat in de breedte van de retail de waarde van deze aanpak in concrete strategieën omgezet wordt. En soms ook zelfs in de aankoop van belangen in productiemaatschappijen en media content-/- distributiebedrijven.

Meer E-news

VRIJBUITER AAN DE SLAG MET SPORT; SAMENWERKING MET EK RETAIL
Outdoorretailer Vrijbuiter start in Gouda en Zaandam een sportzone van ruim 500...
TWEE EURO PER PAKJE OM TOESTROOM AF TE REMMEN. DENKEN WE DAT ECHT?
Met een heffing van twee euro op elk klein pakketje dat Europa...
LIDL’S CRIVIT VOLGT PARKSIDE-AANPAK. U BENT BIJ DEZE WEER 'GEWAARSCHUWD' …
Lidl wil van zijn huismerk voor sportartikelen Crivit “het sterkste bewegingsmerk van...