PRE- EN POST-BLACK FRIDAY VERLENGEN DE BLACK FRIDAY-IMPACT. SALES IN USA DESONDANKS NOG 3 PROCENT LAGER DAN VORIG JAAR

Het heeft er alle schijn van dat tal van bedrijven een aanloop nemen naar de komende nieuwe Trump-termijn. Aan de ene kant proberen fabrikanten uit Europa en Azië nog maximaal te verschepen naar de VS voordat Trump c.s. de voorspelde importbeperkende maatregelen oplegt en aan de andere kan lijkt de retail met man en macht produkten richting consument te duwen. Zo is Black Friday inmiddels meer tot een Black November geworden waarbij de ene promotie bijna over de andere struikelt.
De consument laat het schijnbaar over zich heen komen. Oriënteert zich eerder op de december maand-cadeaus, maar in de VS blijft het omzetcijfer tot en met 16 november nog op min 3 procent steken. Meer voor minder lijkt het daarmee te zijn….

Meer E-news

PAUL BERDEN LID VAN RVC EK RETAIL
Paul Berden, eigenaar van Berden Retail b.v. is toegetreden tot de raad...
VERKOOP FIETSEN BLIJFT BESCHEIDEN POSITIEF. PRE-LOVED BLIJFT TOT NU TOE STABIEL
De Nederlandse markt voor tweewielers heeft ook in 2024 een duidelijke groei...
HUNKEMÖLLER OP WEG NAAR REFERENTIE-CASE VOOR SCHULDEN-MANAGEMENT
Hunkemöller is sinds maart dit jaar in handen van Redwood Capital Management,...