KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

‘TECH’ PROMINENT AANWEZIG TIJDENS KOMENDE ISPO MUNICH
Nieuwe technologieën zorgen niet alleen voor een stormachtige ontwikkeling van E-sports, maar...
ONLINE DUURZAME RE-COMMERCE GROEIT 50% HARDER
Onlinemarktplaatsen waar tweedehandsproducten worden verkocht groeien een stuk, gemiddeld 50%, harder dan...
TCK SPORTS GROUP BREIDT ACTIVITEITEN IN FIETSBRANCHE UIT: FIZIK AAN BOORD
TCK Sports Group heeft per direct de exclusieve distributie van Fizik op...