KLANTWAARDE GEBRUIKT ALS SELECTIECRITERIUM; DISCRIMINATIE?

Amerikaanse consumenten beschuldigen het Franse luxehuis Hermès ervan klanten te dwingen duizenden dollars aan andere producten te kopen voordat ze de kans krijgen om een Birkin-tas te bemachtigen, zo meldt Reuters. De beroemde, handgemaakte luxetassen zouden uitsluitend worden verkocht aan ‘goede’ klanten, klanten met ‘voldoende aankoopgeschiedenis’. Dit zou onwettig zijn…. Rechter James Donato, zelf een voormalig antitrustadvocaat, stelde dat Hermès vrij zou zijn om zijn eigen verkoopstrategie te bepalen. “Als het bedrijf ervoor kiest om vijf Birkin-tassen per jaar te maken en er een miljoen voor te vragen, kan het dat doen. Geen antitrustprobleem derhalve. Dat lijkt echter niet de inzet te zijn; de voorafgaande aankoopgeschiedenis als selectieinstrument werd centraal gesteld. Of dit selectiecriterium wel stand houdt blijft daarmee nog de vraag.

Meer E-news

VRIJBUITER AAN DE SLAG MET SPORT; SAMENWERKING MET EK RETAIL
Outdoorretailer Vrijbuiter start in Gouda en Zaandam een sportzone van ruim 500...
TWEE EURO PER PAKJE OM TOESTROOM AF TE REMMEN. DENKEN WE DAT ECHT?
Met een heffing van twee euro op elk klein pakketje dat Europa...
LIDL’S CRIVIT VOLGT PARKSIDE-AANPAK. U BENT BIJ DEZE WEER 'GEWAARSCHUWD' …
Lidl wil van zijn huismerk voor sportartikelen Crivit “het sterkste bewegingsmerk van...