LIDL PAKT DOOR MET SPORT-SPONSORSHIPS. VOETBAL EN WIELRENNEN SPEERPUNTEN?

Lidl wordt drie jaar lang officiële partner van de UEFA Europa League en de UEFA Conference League. Het sponsorship van HET EK deze zomer is goed bevallen. De retailer trok 16 miljoen nieuwe klanten aan in haar Lidl Plus-app en zou ook de meest opgemerkte merkpartner geweest zijn: meer dan de helft van de kijkers noemde Lidl als merkpartner. Zowel in de UEFA Europa League en de UEFA Conference League mag Lidl zich van 2024 tot 2027 ‘Fresh Fruit Partner’ noemen. De discounter zal niet alleen aanwezig zijn met reclame op tv, in het stadion en op commerciële displays, maar zal in de stadions ook verse producten verkopen en activaties in de supermarkten voeren.
Gezien de opstart van activiteiten in de Grote Ronden mag verwacht worden dat ook in de tweede poot, het wielrennen, een opmars te verwachten is.
Combineer dit met de opstart van speciaalzaken sport en de eigen AWS (cloud voor databestanden) en je zou mogen concluderen dat een aantal belangrijke condities inmiddels zijn gecreeërd om ook succesvol te kunnen worden in deze ‘tak van sport’.

Meer E-news

INTERNE FRAUDE IN RETAIL. HET FAD WAARSCHUWINGSREGISTER BEWIJST HAAR WAARDE
Een toename van 25% (!) in het aantal gemelde interne fraudegevallen binnen...
MR MARVIS DIFFERENTIEERT VERDER MET SHOP-IN-SHOP AANPAK
Mr Marvis heeft zijn eerste shop-in-shop geopend. De primeur is voor multibrand...
ALS LOGISTIEK EEN (GROOT) RISICO VERTEGENWOORDIGT, KUN JE OOK ZELF GAAN VERVOEREN
Een dergelijke stap is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar… Een paar...