AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’

Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen van de verticale productie-kolom. De industrialisatie komt op gang in dit continent. En met China als belangrijkste (mede-) eigenaren van grondstoffen-lokaties is dit een belangrijke ontwikkeling; ook voor de sport-/mode-/outdoor-industrie.
Op dit moment worden nog veel grondstoffen en materialen geproduceerd en/of gedolven in Afrika om vervolgens in Azië te worden gebruikt voor productie en vervolgens in Europa en US te worden verkocht.  En in deze ‘reis’ wordt overal marge gemaakt. Door meer fases in de productie-kolom te pakken kan meer omzet en marge gepakt worden. En met technologie kan leercurve en producties verkort en beperkt worden. Met voorbeelden uit Mauritius en Botswana is Benin 1 van de landen die nu ook kleding produceert in plaats van alleen katoen levert aan Bangladesh. En daarmee het gemiddeld inkomen van de bedrijven en werkers een stevige boost geeft.
Een nieuwe dynamiek die de industrie in de komende jaren weer een ander gezicht zal geven.

Meer E-news

BRAND EVENT SPORTS BUSINESS CENTER: PRIMA OPMAAT NAAR WINTERSEIZOEN
De wintereditie van het Brand Event in Sports Business Center kon niet...
HB SPORTS VANAF APRIL A.S. IN BENELUX AAN DE SLAG MET HÄSTKO SPORTLINGERIE
Hästko’s oorsprong ligt in de Franse Alpen, met Chamonix Mont-Blanc, dé hotspot...
MARKETPLACE OF BRANDSTORE. SCHERPE SCHEIDING DER GEESTEN IN DE RETAIL?
Een groter assortiment, uitbreiding naar nieuwe categorieën en een grotere klantloyaliteit. Dat...