HYGIËNE: VOOR TWEEDEHANDS VERKOOP NAAST SCHADE EEN BELANGRIJK FENOMEEN

Minimaal 1 op de 5 Nederlanders (21 procent) koopt geen tweedehandskleding vanuit hygiëne oogpunt aldus betaalplatform Lightspeed. Geuren en ‘luchtjes’ die in de artikelen zijn achtergebleven en twijfels over of het al dan niet goed gereinigd zijn, zijn voor de meeste van deze consumenten belangrijke dissatisfiers. Daar liggen dus belangrijke uitdagingen – zoals ook voor footwear- op industrie- of brancheniveau.  Belangrijk om deze markt tot ontwikkeling te laten komen  want nog steeds vindt bijna de helft van de Nederlandse consumenten (48 procent) dat kleding die in goede staat verkeert, een tweede leven verdient. De potentie is daarom wel degelijk aanwezig.

Meer E-news

BRAND EVENT SPORTS BUSINESS CENTER: PRIMA OPMAAT NAAR WINTERSEIZOEN
De wintereditie van het Brand Event in Sports Business Center kon niet...
HB SPORTS VANAF APRIL A.S. IN BENELUX AAN DE SLAG MET HÄSTKO SPORTLINGERIE
Hästko’s oorsprong ligt in de Franse Alpen, met Chamonix Mont-Blanc, dé hotspot...
MARKETPLACE OF BRANDSTORE. SCHERPE SCHEIDING DER GEESTEN IN DE RETAIL?
Een groter assortiment, uitbreiding naar nieuwe categorieën en een grotere klantloyaliteit. Dat...