AMSTERDAM DOET HET. HOE GEKKER, HOE…….

18 april j.l. is Amsterdam begonnen aan wederom een ‘bijzonder’ experiment. Het experiment gaat terug op het winnende ontwerp van het Amsterdam Bike City Innovation Lab uit 2022. Het idee van beeldend kunstenaar Wichert van Engelen voorziet in drie verschillende snelheidslimieten: 10 km/u op trottoirs, 20 km/u op fietspaden en 30 km/u op wegen, die voor alle vervoerswijzen gelden. Dit initiatief heeft tot doel de verschillende snelheden op het fietspad soepeler te ‘managen’.Het stadsbestuur heeft in samenwerking met Vervoersvereniging Amsterdam het gebied tussen de Eerste Constantijn Huijgensstraat en de Bilderdijkstraat gekozen omdat hier veel fietsverkeer is en een smal fietspad gescheiden van de straat beschikbaar is. Omdat inhalen op dit traject door de toenemende snelheidsverschillen lastig blijkt, is hier een dergelijke aanpak beslist noodzakelijk, aldus Leva-EU.
Gekke mensen, die Amsterdammers. Een beetje jogger gaat dus naar de fietsbaan en auto’s worden klem gereden door fietsers.

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...