SHOWROOM-CONCEPT IKEA: SLIMME ZET OM AANTAL CONTACTPUNTEN MET CONSUMENT TE VERGROTEN

IKEA opent later dit jaar de eerste locatie volgens het plan&order point-concept in Nederland. In september en in Leeuwarden. In een plan & order point kunnen klanten wooninspiratie opdoen in een IKEA-showroom. Ze kunnen vervolgens met een medewerker ontwerpen maken voor verschillende ruimtes in huis en online bestellingen plaatsen. Slechts een selectie aan woonaccessoires is hier te koop waardoor de winkelformule voor deze vestigingen veel en veel minder m2 benodigd en dichter naar de consument kan ‘kruipen’. De locatie in Leeuwarden is met 650 vierkante meter een stuk kleiner dan de huidige IKEA-locaties in Nederland, die elk zo’n 25.000 vierkante meter beslaan. Slimme move om vanuit de functionaliteit te gaan werken met enerzijds de grotere ‘voorraadhoudende’ vestigingen en kleinere klantcontact-units.
Wellicht een concept dat zich ook in andere retailsectoren laat doorvertalen.

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...