DIGITAAL PASSEN EN TESTEN: WE STAAN NOG MAAR AAN HET BEGIN…

Canyon Bicycles is in samenwerking met de Hogeschool Darmstadt een traject gestart waarin allerlei Extended-Reality- en Virtual-Reality- concepten aan smartphoneapplicaties worden verbonden.
Deze applicaties zorgen voor het bepalen van lichaamsafmetingen en andere specs voor een nauwkeurige maatkeuze voor fietsen en kleding. 3D-scantechnologie en realtime bewegingsregistratie worden vervolgens gemeten en toegepast in de virtuele avatars. Vervolgens zorgen VR-headsets en smart trainers ervoor dat de rijeigenschappen van verschillende modellen getest kunnen worden. Deze nieuwe combinaties van bestaande technologieën laten zien wat de consument in de toekomst zal mogen verwachten als hij/zij gaat shoppen. Online of in de winkel. Aan de shopeigenaar is het om met extended services en beleving hier een specifieke, onderscheidende propositie aan toe te voegen.

Meer E-news

LUXEMERKEN HEBBEN UITZICHT OP GROOTSTE DIP SINDS TIJDEN. ECHT? GENERIEK?
De globale luxebestedingen krijgen mogelijk te in komende tijd te maken met...
EUROBIKE FOCUST OP SPORTIEF; MOBIFUTURE PLATFORM VOOR ANDERE SECTOREN
Eurobike zal vanaf 2026 een duidelijker sportieve positionering krijgen. Tegelijkertijd introduceert organisator...
GALIBIER: HERREZEN EN ONDER HOEDE VAN CJ AGENCIES IN BENELUX
Galibier is een eeuwenoud merk met wortels in de Franse Alpen. Het...