HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

PAUL BERDEN LID VAN RVC EK RETAIL
Paul Berden, eigenaar van Berden Retail b.v. is toegetreden tot de raad...
VERKOOP FIETSEN BLIJFT BESCHEIDEN POSITIEF. PRE-LOVED BLIJFT TOT NU TOE STABIEL
De Nederlandse markt voor tweewielers heeft ook in 2024 een duidelijke groei...
HUNKEMÖLLER OP WEG NAAR REFERENTIE-CASE VOOR SCHULDEN-MANAGEMENT
Hunkemöller is sinds maart dit jaar in handen van Redwood Capital Management,...