HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

INTERNE FRAUDE IN RETAIL. HET FAD WAARSCHUWINGSREGISTER BEWIJST HAAR WAARDE
Een toename van 25% (!) in het aantal gemelde interne fraudegevallen binnen...
MR MARVIS DIFFERENTIEERT VERDER MET SHOP-IN-SHOP AANPAK
Mr Marvis heeft zijn eerste shop-in-shop geopend. De primeur is voor multibrand...
ALS LOGISTIEK EEN (GROOT) RISICO VERTEGENWOORDIGT, KUN JE OOK ZELF GAAN VERVOEREN
Een dergelijke stap is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar… Een paar...