HOUDING VERSUS GEDRAG. EEN KLASSIEKER

Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.
‘Consument vragen’ levert negen van de tien keren andere resultaten op dan ‘checken bij de consument’. Zo ook als het gaat om houding versus verwachting.
Zo is de Top-3 qua houding tegenover nieuwe technologieën in de retail gevuld met:
digitale kassabon (89%); bodyscanner om maat/fit te bepalen (81%) en virtual reality om product te ervaren/bekijken (73%). De Top-3 qua verwachting kent echter behalve de digitale kassabon (76%) meer digitale marketing-technieken zoals gepersonaliseerde aanbiedingen (52%) en gepersonaliseerde promoties (52%). Is hier sprake van oprechte privacy-issues of meer een vorm van ‘koopschaamte’?Een karakteristiek verschil tussen enerzijds meningen/verwachtingen en daadwerkelijk gedrag is een bekende ‘uitdaging’ in onderzoekland.

 

Meer E-news

DIGITALE OUTLETCENTRA. ALTERNATIEF VOOR METAVERSE OF ROBLOX-ACHTIGEN?
Batavia Stad Fashion Outlet heeft nu ook een digitale evenknie en is...
ALS OOK GROOTMACHT AGU FINANCIEEL KLEM KOMT TE ZITTEN ……
AGU heeft, net als vele andere bedrijven in de fietsenbranche, last heeft...
SCHOENENDAGEN IN CAST! MAANDAG 26 EN DINSDAG 27 AUGUSTUS A.S.
Op maandag 26 augustus 2024 starten de Schoenendagen in CAST! Tijdens de...