EXPERIENTAL RETAIL: WINKEL ALS ERVARING/BELEVING IN PLAATS VAN PLAATS VAN TRANSACTIE (PoP)

Denken in omzet per m2 bij de invulling van het winkeloppervlak is passé.
Een winkel die gefocussed is op beschikbaarheid en transacties, kan de e-commerce niet meer bijhouden. Gewenst zijn winkelconcepten waarmee de fysieke, stationaire retail zich kan onderscheiden van online winkels. En daar lijkt (product-) ervaring en -beleving de weg te wijzen. Unieke ervaringen die klanten alleen ter plaatse kunnen opdoen. En zo ook bij after-sales, service en re-commerce dienstverlening. Met dit type diensten is de transactie ‘slechts’ bijzaak. En zo zou ook het verdienmodel tussen retail en (merk-)fabrikant op een heel andere leest geschoeid kunnen worden. Eveneens niet langer (puur) transactie-based…

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...