FULL CIRCLE CLOTHING: ALL-IN DIGITAAL PASPOORT?

Realtime inzicht in de circulaire levenscyclus van kleding via NFC-tags en/of QR-codes. Met dit innovatieve concept speelt de Nederlandse start-up Full Circle Clothing in op de wetgeving rondom het Digital Product Passport (DPP). De Europese Unie ondersteunt de start-up financieel en het bedrijf werd onlangs erkend door Vodafone Business als Fit For the Future.
De NFC-tags zullen inzicht geven in o.a. gegevens over de levenscyclus van het kledingstuk, de prijstransparantie en informatie over het onderhouden van het materiaal.

Meer E-news

LORO PIANA ONDER TOEZICHT GEPLAATST WEGENS MISSTANDEN BIJ PRODUCTIE
Het Italiaanse luxemerk Loro Piana kan gerust als ‘beyond luxury’ worden geclassificeerd....
LOUISE NOBLE MOET FLIPFLOP VAN NIEUWE DESIGNIMPULSEN VOORZIEN
FitFlop heeft Louise Noble benoemd tot nieuwe Chief Product Officer. Zij moet...
SLEUTEL VOOR DUURZAAM LIGT BIJ BELONEN VAN GOED GEDRAG; ZOWEL VAN PRODUCENTEN ALS CONSUMENTEN
Volgens het UNEP-rapport uit 2020 “Sustainability and Circularity in the Textile Value...