NORDISK KIEST VOOR SELECTIEVE DISTRIBUTIE

Het Deense outdoormerk Nordisk zal vanaf januari 2024 afhankelijk overstappen op selectieve distributie. Dit betekent dat Nordisk-producten vanaf dat moment alleen in de EU-landen alleen nog maar verkocht mogen worden door geautoriseerde Nordisk-dealers. Om dit te bereiken moeten criteria als regelmatige producttraining, een hoog niveau van klantenondersteuning en service en een aantrekkelijke merkpresentatie worden gegarandeerd. Andere criteria zijn onder meer het naleven van een ethische gedragscode ten aanzien van medewerkers en het milieu, evenals positieve klantbeoordelingen. Nordisk, rechtvaardigt deze stap met “het versterken en beschermen van het merkimago van onze hoogwaardige Nordisk-producten”. Het nieuwe beleid verbiedt verder de wederverkoop van de producten aan commerciële derde partijen, evenals de verkoop en actieve marketing ervan in landen buiten het geregistreerde land van de inkooppartner. Deze maatregelen zijn primair bedoeld om te beschermen tegen wederverkoop via platforms of marktplaatsen van derden.

Meer E-news

BRAND EVENT SPORTS BUSINESS CENTER: PRIMA OPMAAT NAAR WINTERSEIZOEN
De wintereditie van het Brand Event in Sports Business Center kon niet...
HB SPORTS VANAF APRIL A.S. IN BENELUX AAN DE SLAG MET HÄSTKO SPORTLINGERIE
Hästko’s oorsprong ligt in de Franse Alpen, met Chamonix Mont-Blanc, dé hotspot...
MARKETPLACE OF BRANDSTORE. SCHERPE SCHEIDING DER GEESTEN IN DE RETAIL?
Een groter assortiment, uitbreiding naar nieuwe categorieën en een grotere klantloyaliteit. Dat...