NORDISK KIEST VOOR SELECTIEVE DISTRIBUTIE

Het Deense outdoormerk Nordisk zal vanaf januari 2024 afhankelijk overstappen op selectieve distributie. Dit betekent dat Nordisk-producten vanaf dat moment alleen in de EU-landen alleen nog maar verkocht mogen worden door geautoriseerde Nordisk-dealers. Om dit te bereiken moeten criteria als regelmatige producttraining, een hoog niveau van klantenondersteuning en service en een aantrekkelijke merkpresentatie worden gegarandeerd. Andere criteria zijn onder meer het naleven van een ethische gedragscode ten aanzien van medewerkers en het milieu, evenals positieve klantbeoordelingen. Nordisk, rechtvaardigt deze stap met “het versterken en beschermen van het merkimago van onze hoogwaardige Nordisk-producten”. Het nieuwe beleid verbiedt verder de wederverkoop van de producten aan commerciële derde partijen, evenals de verkoop en actieve marketing ervan in landen buiten het geregistreerde land van de inkooppartner. Deze maatregelen zijn primair bedoeld om te beschermen tegen wederverkoop via platforms of marktplaatsen van derden.

Meer E-news

MOOIE TERM: KAPITAALEFFICIENCY VERHOGEN, MAAR WAT SCHUILT HIER ACHTER?
Frasers Group, moederbedrijf van onder andere Sports World en in Nederland bekend...
LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE
Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst...
AFRIKA WIL MEER, EEN GROTER DEEL VAN DE PRODUCTIEKOLOM. VAN ‘RAW MATERIALS’ NAAR ‘FINISHED GOODS’
Sub-Sahara landen zitten niet stil en willen actief worden in meer onderdelen...