VERKOOPVOLUMES BLIJVEN DALEN

Niet alleen de portemonnee van de consument biedt minder ruimte. Ook de productie en leveringen zorgen voor beperkingen. De verkoopvolumes in non-food daalden met 6,7 procent. Schoenenzaken zagen de omzet in oktober met bijna vijf procent teruglopen, in september groeiden zij nog met meer dan elf procent. Deels worden teruglopende verkoopvolumes nog met prijsverhogingen gecompenseerd. Die aanpak zien we op tal van punten terug. Echter ook daar ligt het antwoord niet. Het antwoord zou veel meer gezocht moeten worden in een hogere produktiviteit die vervolgens ook beloond wordt.

Meer E-news

PAUL BERDEN LID VAN RVC EK RETAIL
Paul Berden, eigenaar van Berden Retail b.v. is toegetreden tot de raad...
VERKOOP FIETSEN BLIJFT BESCHEIDEN POSITIEF. PRE-LOVED BLIJFT TOT NU TOE STABIEL
De Nederlandse markt voor tweewielers heeft ook in 2024 een duidelijke groei...
HUNKEMÖLLER OP WEG NAAR REFERENTIE-CASE VOOR SCHULDEN-MANAGEMENT
Hunkemöller is sinds maart dit jaar in handen van Redwood Capital Management,...