PRIMARK: ANTI-HELD

De CEO van Primark, George Weston, windt er in een interview met de Financial Times geen doekjes om; zelfs na een pandemie denkt hij er niet aan om met e-commerce aan de slag te gaan. Integendeel: Weston profileert zijn keten als een winkelbedrijf met fysieke retail pur sang. Afgezien van zijn overtuiging dat de koopwaar daar het beste tot z’n recht komt, meent hij ook dat e-commerce te veel marge zou kosten en ‘een van de vele verkopers van goedkopere spulletjes’ zou zijn. Hoewel Primark sinds de pandemie click&collect aanbiedt op een website, zal het niet overgaan tot een webshop. Click&collect zou zorgen voor een extra winkelomzet. Beetje vreemd is de stellingname van deze CEO wel; en tegendraads. Maar… het is altijd goed om ook oog voor deze ‘afwijkende’opinies te houden. De waarheid ligt namelijk pas op de finishstreep.

Meer E-news

BE:AT OPENT EERSTE DEDICATED WINKEL. VAN-ZELF-SPREKEND IN 010
Esther Dankaart  heeft met haar merk BE:AT  de eerste flagshipstore geopend. Een...
ARTIN ATHLETICS: ONOPGEMERKT POSITIE VERWORVEN IN FOOTWEAR?
Artin Athletics vindt zijn oorsprong in Moergestel, het hart van de Brabantse...
KOMENDE, VIERDE EDITIE VAN FIETSEVENEMENT B2B FESTIVAL OPMAAT NAAR VOLGENDE FASE
De komende – vierde – editie van het B2B FESTIVAL  in de...