LOYALE KLANTEN VERTEGENWOORDIGEN DE KLANTENGROEP MET MEESTE RENDEMENTSPOTENTIE

Klanten die het vaakst terug komen voor hun aankopen kosten het minst om deze steeds weer te (blijven) binden; de wervingskosten per transactie zijn beperkt en bovendien levert frequente aankopen ook veel data op mbt extra verkooppotentie.
Het Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek laat zien dat webshops bijna standaard beter in staat zijn om kopers te binden dan fysieke winkels. Deels waarschijnlijk verklaarbaar door beschikbaarheid en diversiteit in aanbod, maar toch…. Gemiddeld 2,8 versus 2,2 is meer dan 25% verschil.
Zo heeft Bol, van alle winkels en webshops die kleding verkopen, de meest loyale klanten. Klanten komen jaarlijks gemiddeld 3,6 keer terug. En niet alleen de daadwerkelijke ‘repeat’ ligt hoger.
De ‘intentie’ ligt ook hoger. 89 Procent, bijna 9 op de 10, heeft sowieso de intentie.

Meer E-news

LUXEMERKEN HEBBEN UITZICHT OP GROOTSTE DIP SINDS TIJDEN. ECHT? GENERIEK?
De globale luxebestedingen krijgen mogelijk te in komende tijd te maken met...
EUROBIKE FOCUST OP SPORTIEF; MOBIFUTURE PLATFORM VOOR ANDERE SECTOREN
Eurobike zal vanaf 2026 een duidelijker sportieve positionering krijgen. Tegelijkertijd introduceert organisator...
GALIBIER: HERREZEN EN ONDER HOEDE VAN CJ AGENCIES IN BENELUX
Galibier is een eeuwenoud merk met wortels in de Franse Alpen. Het...