INTERESSANT: RELATIE (FAST)FASHION EN BIG TECH

Fastfashionretailers lijken impliciet een focus op de nieuwste digitale technologie te hebben. Inhouse of via partnerships hebben ze toegang tot state-of-the art databedrijven die zich ’toevallig’ focussen op de verkoop van mode. Dit betreft niet alleen kleding maar bij voorbeeld ook schoenmerken. Fastfashionbedrijven als Shein, maar ook het Nederlandse van Lier spelen het tech-fashionspel ontzettend goed. Ze weten spot-on in te spelen op datgene wat viral gaat op TikTok en Instagram, en weten binnen een mum van tijd welke producten actueel worden gezocht en proberen daar, zoals de naam van de categorie al zegt, snel op in te spelen. Aangezien deze aanpak niet (snel) lijkt te verdwijnen, zal deze sector een van de meest uitdagende zijn en blijven wat betreft de realisatie van duurzaamheid in alle geledingen.

Meer E-news

SCHWALBE EN SKS GERMANY TREKKEN SAMEN OP BIJ ONTWIKKELING UNIVERSEEL VENTIEL EN BIJBEHORENDE 'TOOLS'
Om het fietsers in alle categorieën zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft...
IS HET WINKELCENTRUM PASSÉE EN HEEFT HET OUTLETCENTRUM HET MOMENTUM?
Nederlanders zijn nog altijd dol op een koopje. En aan de naam...
DECATHLON WIL GROTERE STAPPEN VOORUIT MAKEN; DECATHLON PULSE ALS ‘STOOTTROEP’!
Decathlon richt dochteronderneming Decathlon Pulse op. De nieuwe, 100% dochteronderneming focust op...