INTERESSANT: RELATIE (FAST)FASHION EN BIG TECH

Fastfashionretailers lijken impliciet een focus op de nieuwste digitale technologie te hebben. Inhouse of via partnerships hebben ze toegang tot state-of-the art databedrijven die zich ’toevallig’ focussen op de verkoop van mode. Dit betreft niet alleen kleding maar bij voorbeeld ook schoenmerken. Fastfashionbedrijven als Shein, maar ook het Nederlandse van Lier spelen het tech-fashionspel ontzettend goed. Ze weten spot-on in te spelen op datgene wat viral gaat op TikTok en Instagram, en weten binnen een mum van tijd welke producten actueel worden gezocht en proberen daar, zoals de naam van de categorie al zegt, snel op in te spelen. Aangezien deze aanpak niet (snel) lijkt te verdwijnen, zal deze sector een van de meest uitdagende zijn en blijven wat betreft de realisatie van duurzaamheid in alle geledingen.

Meer E-news

LUXEMERKEN HEBBEN UITZICHT OP GROOTSTE DIP SINDS TIJDEN. ECHT? GENERIEK?
De globale luxebestedingen krijgen mogelijk te in komende tijd te maken met...
EUROBIKE FOCUST OP SPORTIEF; MOBIFUTURE PLATFORM VOOR ANDERE SECTOREN
Eurobike zal vanaf 2026 een duidelijker sportieve positionering krijgen. Tegelijkertijd introduceert organisator...
GALIBIER: HERREZEN EN ONDER HOEDE VAN CJ AGENCIES IN BENELUX
Galibier is een eeuwenoud merk met wortels in de Franse Alpen. Het...