INTERESSANT: RELATIE (FAST)FASHION EN BIG TECH

Fastfashionretailers lijken impliciet een focus op de nieuwste digitale technologie te hebben. Inhouse of via partnerships hebben ze toegang tot state-of-the art databedrijven die zich ’toevallig’ focussen op de verkoop van mode. Dit betreft niet alleen kleding maar bij voorbeeld ook schoenmerken. Fastfashionbedrijven als Shein, maar ook het Nederlandse van Lier spelen het tech-fashionspel ontzettend goed. Ze weten spot-on in te spelen op datgene wat viral gaat op TikTok en Instagram, en weten binnen een mum van tijd welke producten actueel worden gezocht en proberen daar, zoals de naam van de categorie al zegt, snel op in te spelen. Aangezien deze aanpak niet (snel) lijkt te verdwijnen, zal deze sector een van de meest uitdagende zijn en blijven wat betreft de realisatie van duurzaamheid in alle geledingen.

Meer E-news

RETAILING VOOR GENZ IS WERKEN MET ‘DUPES’
Dupes, oftewel duplicaten. Ons ‘oudjes’ noemen het ‘namaak’ of ‘imitatie’, maar voor...
TWEEDE EDITIE STREETVIEW EVENT OP 17 JUNI A.S. IN CAST NIEUWEGEIN
Op 17 juni 2024 vindt de tweede editie van STREETVIEW plaats. Streetview...
ODLO EN SALEWA ENGAGEREN ZICH INTENSIEVER MET BIKE-SEGMENT
ODLO door als sponsor en baselayer-partner actief te worden bij de Grinduro...