INTERESSANT: RELATIE (FAST)FASHION EN BIG TECH

Fastfashionretailers lijken impliciet een focus op de nieuwste digitale technologie te hebben. Inhouse of via partnerships hebben ze toegang tot state-of-the art databedrijven die zich ’toevallig’ focussen op de verkoop van mode. Dit betreft niet alleen kleding maar bij voorbeeld ook schoenmerken. Fastfashionbedrijven als Shein, maar ook het Nederlandse van Lier spelen het tech-fashionspel ontzettend goed. Ze weten spot-on in te spelen op datgene wat viral gaat op TikTok en Instagram, en weten binnen een mum van tijd welke producten actueel worden gezocht en proberen daar, zoals de naam van de categorie al zegt, snel op in te spelen. Aangezien deze aanpak niet (snel) lijkt te verdwijnen, zal deze sector een van de meest uitdagende zijn en blijven wat betreft de realisatie van duurzaamheid in alle geledingen.

Meer E-news

GREEN FRIDAY: ALTERNATIEF VOOR BLACK FRIDAY. MAAK HET POSITIEF EN CONCREET AANTREKKELIJK VOOR CONSUMENTEN
Black Friday en de hiermee gepaard gaande kortingsacties. GREEN FRIDAY zou een...
CIRCULAIR BETEKENT OOK BTW INWISSELEN VOOR EBTW
De BTW lijkt een ‘stopkracht’ in plaats van ‘duwkracht’ te hebben op...
TREK VAN START MET RE-COMMERCE VAN EIGEN MERKFIETSEN
TREK wordt ook actief op de tweedehands, de re-use markt. Het proefproject...