INFLUENCERS DIE ROL VAN OPDRACHTGEVERS OF RETAIL OVERNEMEN: GEZEGEND ZIJN JOHN MEULEMANS’ WOORDEN

Influencermarketingexpert John Meulemans’ mond mag ‘koekies’ eten. Oftewel: opdat hij maar zo snel mogelijk gelijk moge krijgen.  John’s visioen:  Het wordt voor influencers steeds makkelijker om een eigen shop op te zetten. “De grootste golf moet nog komen”, zegt influencermarketingexpert John Meulemans in het aprilnummer van RetailTrends. Naast intensieve samenwerkingen met retailers startten de afgelopen jaren veel influencers op eigen houtje een label. Meulemans ziet dat deze trend sinds de coronacrisis een vlucht heeft genomen. “Influencers zagen tijdens de lockdowns hun inkomsten dalen en beseften hoe afhankelijk ze eigenlijk waren van merken. Zo ontstond de gedachte: ‘waarom ga ik het niet zelf proberen?’”.
Blijkbaar is de idee dat de drempel zo laag is. Nou, ervaren maar….want alleen door schade en schande wordt je echt wijs!

Meer E-news

RETAILING VOOR GENZ IS WERKEN MET ‘DUPES’
Dupes, oftewel duplicaten. Ons ‘oudjes’ noemen het ‘namaak’ of ‘imitatie’, maar voor...
TWEEDE EDITIE STREETVIEW EVENT OP 17 JUNI A.S. IN CAST NIEUWEGEIN
Op 17 juni 2024 vindt de tweede editie van STREETVIEW plaats. Streetview...
ODLO EN SALEWA ENGAGEREN ZICH INTENSIEVER MET BIKE-SEGMENT
ODLO door als sponsor en baselayer-partner actief te worden bij de Grinduro...