AMAZON VS. TEMU/SHEIN: IF YOU CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM?

In de rechtstreekse concurrentie en ook via de lobby lijkt de opmars van TEMU en SHEIN nauwelijks te stoppen of ook maar af te remmen. En dus is het besluit van Amazon om een ‘kopie’ van TEMU te introduceren vanuit de business-gedachte, niet onlogisch.
Amazon opent een eigen koopjeswebshop om te concurreren.
Tijdens een besloten evenement voor verkopers in China heeft Amazon plannen voorgesteld voor een nieuwe discountwebshop, vol met goedkope kleding, huishoudelijke artikelen en andere spulletjes uit China. Amazon hoopt zo een stukje marktaandeel weg te halen bij TEMU en SHEIN die ook op de Amerikaanse markt -thuismarkt van Amazon- met een succesvolle opmars bezig zijn.

Meer E-news

CEO-WISSEL BIJ JULBO EYEWEAR
Damien Guillobez neemt het roer over van Christophe Beaud bij Julbo. Christophe...
HET STAAT TE GEBEUREN; ECHT WAAR! RACEFIETSEN MÉT TRAPONDERSTEUNING GAAT ‘BOOMEN’
Hulde aan Giant en Liv!; er is werkelijk veel durf nodig om...
VAUDE SUCCESVOL MET RETRACED-SOFTWARE IN DUURZAAM LEVERANCIERSMANAGEMENT
Softwarebedrijf heeft met VAUDE niet alleen een dedicated en ambitieuze maar ook...