INTERVIEW
Een telefonisch interview met Adri Zwarthoff (CEO) en Sander Fixe (marketing manager) over het nieuwe pand en de rol en functie van de nieuwe huisvesting binnen de bedrijfsdoelstellingen en -plannen voor de komende periode.
Een nieuw pand, waarom deze stap en waarom op dit moment?
Met de sterke groei van Craft de laatste jaren en nu ook de toevoeging van Tenson waarbij we in het eerste jaar al mooie resultaten hebben geboekt is het tijd voor een volgende stap. Om in de toekomst de merken en onze organisatie op de juiste manier te kunnen faciliteren heeft ons dit op het idee gebracht om sneller naar een nieuw pand te gaan.
Het bedrijf X-Tend B.V., hoe werkt het met de twee merken en de organisatie hierachter?
Al vanaf het moment dat we nog gevestigd waren in Wierden werken we onder de entiteitsnaam X-Tend B.V.. Na nu al een heel aantal jaren in Zwolle met alleen Craft hebben we nu ook het merk Tenson, wat ook van Zweedse afkomst is, toegevoegd aan ons portfolio. Hierdoor is het logischer dat we weer meer met X-tend B.V. communiceren. Een derde merk wordt ook toegevoegd vanaf 2025.
Waarom het nieuwe pand in omgeving Zwolle?
Met de historie die we hebben in Wierden en Zwolle en door de groei die we hebben gerealiseerd , is de personele bezetting toegenomen en zijn veel van onze collega’s woonachtig in deze omgeving. De kans om te verhuizen naar een locatie aan de snelweg A50/A28 waar per dag ongeveer zo’n 100.000 mensen passeren, geeft ons nog meer mogelijkheden om in beeld te komen bij onze doelgroepen en onze naamsbekendheid te vergroten.
Zijn er specifieke thema’s welke terugkomen in de nieuwbouw en waarom is dat zo?
Met de verhuizing naar de nieuwe locatie zullen we beter in kunnen gaan spelen op onze groei en ambities. Specifieke thema’s bij de realisatie van de nieuwbouw zijn onder andere duurzaamheid, het nog sterker overbrengen van een experience van onze merken richting retailers en nog meer efficiency in het werk dat we leveren en uiteraard met name ook de logistieke mogelijkheden in het aanhouden van voorraden voor de retail.
Welke ambities liggen er voor de komende jaren met de merken en hoe draagt het nieuwe pand hier aan bij?
De komende jaren willen we met Tenson weer een sterkere positie in het retaillandschap innemen, uiteraard met een gedegen ondersteuning op gebeid van marketing en collectievernieuwingen. Hier denken we een flinke groei te kunnen realiseren en daarnaast zien we de mogelijkheid om ons met Craft de komende jaren te blijven ontwikkelen en groeien, dit met relatief nieuwe categorieën zoals teamwear en footwear en met een duidelijke focus op categorieën als baselayer, bike en run en training.